Skab succesfuld content

I dag har kunderne, med et klik, hele verden som markedsplads og de vil ikke bombarderes med tilfældig virksomhedspropaganda. De vil have informationer, så de kan træffe deres egne meninger og holdninger om din virksomhed og dine produkter. Det bliver derfor mere og mere vigtigt, at skabe relevant og værdifuldt indhold.

Med content marketing involverer og engagerer du med dine kunder. Du leverer nyttig information, der gør dine kunder interesseret. Det kan gøres via nyhedsbreve, sociale medier, video, blog m.m.

Hele essensen af content marketing strategien går ud på, at hvis du konsekvent og kontinuerligt leverer værdifuld viden til kunder, så belønner de med køb og loyalitet.

Hvordan laver jeg content marketing?

Der er flere ting at huske, når du laver content marketing. Nemlig at du skriver til kunderne med det formål at informere, uddanne eller underholde. Det er ikke nødvendigvis bundet op på en kampagne og der er ikke kun én type indhold.

Der er flere forskellige måder og idéer at formidle dit budskab på og indsatsen er kontinuerlig.

Det handler om at lave relevant indhold som fanger kundens opmærksomhed, der til sidst gør at han køber. Og hvordan gør du det. Der er 5 punkter du skal igennem for at få succes med content marketing.

5 trin der skaber effektiv content marketing

1. Definer målsætningen

  • Hvad vil du gerne opnå med content marketing – kundetilgang, engagement og kundeloyalitet, øget brand awareness eller andet?

2. Definer målgruppen

  • Hvem er din målgruppe og hvad interesserer de sig for (hvad læser, hører, ser og deltager de i?)

3. Definer en content plan

  • Vurdere det materiale du kan skrive om
  • Tjek konkurrenterne – hvad gør og siger de?
  • Udarbejde en content kalender – planlæg gerne et kvartal frem

4. Definer taktikken

  • Find hooket på teksten (skriv efter beretter-modellen)
  • Find de rigtige søgeordsfraser
  • Få engagement og delinger med involverende, inspirerende tekst

5. Test og analysere

  • Hvad er responsen?
  • Redefiner din content plan ud fra test og analyse

Med content marketing får du levende interaktion med kunder og du tiltrækker flere nye kunder. Flere vælger også at bruge en brand ambassadør eller influencer til at skabe content. Læs mere her om, hvad en brand ambassadør gør.

Skriv et svar

Your email address will not be published.